sobota, 30 października 2010

Przed malowaniem StuG'a


Po sklejeniu całości.








Liny holownicze itd.li


Linom dorobiłem odpowiednie oczka z aluminiowej blachy po jakimś kremie w tubce.

Armacie brakowało podpory - dorobiłem ją z mosiężnej blachy i miedzianego drucika.

"Gniazdo" KM potrzebowało osłony. Wykonałem ją również z mosiężnej blachy.

Wykonywanie spawów.

Spawy wykonałem przy pomocy rozciągniętej nad ogniem, zestawowych ramek wtryskowych.
...w tym przypadku wyglądało to jak wyżej.
Po przyklejeniu w odpowiednich miejscach plastikowych "żyłek", przytopiłem je rozgrzaną szpilką na wzór spawów fabrycznych.

picowanie Szluga ;]

Peryskop miał nierealny okular, więc należało wyżłobić oczko ;]
...a tak prezentuje się po zainstalowaniu ( razem z elementem fototrawionym )

Błotniki StuG IV

Błotniki po zainstalowaniu

...następnie wykonałem "spaw" na oporopowrotniku armaty.

StuG IV pierwsze prace

W pierwszej kolejności zmodyfikowałem błotniki tak, by ułatwić instalację elementów fototrawionych.

Po przymierzeniu nadbudówki...


StuG IV mieszanka wersji wczesnej z późną.

Do stworzenia tego modelu posłużyły w/w zestawy. Prowodyrem tego tematu, było wydobycie oryginalnego wojennego pojazdu z rzeki Rgilewki. Sam model jest dosyć kontrowersyjny ale o tym później ;]

czwartek, 28 października 2010

t-34/85 skończony

T-34/85 Color Modulation

Model pochodzi ze stajni HobbyBoss a jego skala to 1:48. Sam model wykonałem w roku 2009 ale aktualnie jestem na etapie malowania dioramy pod ten właśnie pojazd. Co to jest za diorama - zostawię to w tajemnicy do ukończenia nad nią pracy ;]
Pierwsze zdjęcia prezentują model po naniesieniu techniki CM (color modulation), kolejne po zakończeniu pracy.

Panzer IV Syria 1967

Pierwowzorem tej dioramy był wrak syryjskiego Pzkpfw IV, znajdującego się do dziś na Wzgórzach Golan. Pojazd utknął na granicy Syrii podczas wojny sześciodniowej w roku 1967. Model co prawda drugi, który został przeze mnie wykonany ale pierwszy z którego byłem wtedy zadowolony ;]